Wat doen we zoal

We doen tal van leuke dingen én hoewel geen dag hetzelfde is, is er wel een voor de kinderen herkenbare structuur. Een basisprogramma biedt rust en regelmaat voor ieder kind.

7:30-9:00

9:00

10:00

 

 

 

10:25

10:30


11:30

11:55

12:00

 

 

 

12:30



15:00


15:30

15:55

16:00


16:30


17:00 - 18:00

Kinderen worden door papa / mama gebracht


Vrij spelen / bijkletsen. Lekker op het gemakje 'ontdooien' mocht dat nodig zijn.

Kringgesprekje aan tafel. Voor we aan tafel gaan, ruimen we op en wassen we onze handen. We zingen een liedje, praten over de dag / het seizoen / hoe was het op de peuterspeelzaal, opa&oma / een thema. Dit terwijl we lekker fruit klaarmaken en opeten. Ook drinken we een (dik)sapje, thee of water oid.

Plasmoment + 'na het plassen - handen wassen!'

Speeltijd. Als het lekker weer is (droog) spelen we buiten in de tuin, gaan we naar de speeltuin of spelen we op het grasveld. Als het slecht weer is spelen we binnen.

Kleien, puzzelen, ketting rijgen, mozaïek, knutselen, oftewel een crea-moment.

Plasmoment

Lunch. Voor we met elkaar aan tafel gaan, ruimen we op en wassen we onze handen. We gaan met z'n allen aan tafel een boterham met - als het even kan - hartig beleg eten met een beker (opti)melk erbij. Daarna lezen we een boekje (Pippo, Nijntje, kikker oid).

Middagslaapje naar behoefte. We zingen een slaapliedje en slapen tot we ontwaken.

De kinderen die niet slapen doen "grote kinderen dingen". Er is dan playmobil, moeilijke puzzels, bakken we iets of doen we spelletjes.

We drinken een sapje / kopje thee met een koekje (mariakaakje, rijstwafel, cracotte, soepstengel, cracotte of ontbijtkoek) en zingen, vaak met muziekinstrumentjes.

We spelen! Bouwen een kasteel, boerderij of 'gewoon' een hoge toren.

Plasmoment, met natuurlijk daarna handen wassen

Rollen met de bal, Jan Huijgen in de ton, Roodkapje, bal in de bak gooien, dieren nadoen; oftewel lekker op speelse wijze iets samen doen.

"Opruimen - niet spelen!" waarna we naar het speeltuintje op de hoek gaan of met een boekje op de bank.

Kinderen worden opgehaald, we

praten over de dag

en zwaaien elkaar uit:


Tot de volgende keer,

 

Dan zien we je graag weer!


Babytjes draaien nog niet in dit schema mee, voor hen volgen we zo veel mogelijk het ritme van thuis.